Procedemento para a atención a pacientes con crises convulsivas e con convulsións febrís. PRO-ASPS-DEF-08-25
Visualización o descarga de ficheros
Visualización o descarga de ficheros
Autor corporativo
Servizo Galego de Saúde::Áreas Sanitarias (A.S.)::Área Sanitaria de Pontevedra e O Salnés - Complexo Hospitalario Universitario de Pontevedra; Servizo Galego de Saúde::Áreas Sanitarias (A.S.)::Área Sanitaria de Pontevedra e O Salnés - Atención Primaria; Grupo de traballo para a elaboración de procedementos de atención primariaFecha de publicación
2023-06Tipo de contenido
Protocolo
DeCS
enfermería de urgencias | enfermería de atención primaria | convulsionesMeSH
Seizures | Emergency Nursing | Nursing Diagnosis | Primary Care NursingResumen
[GLG] A crise convulsiva é unha situación de emerxencia na que se produce unha alteración neuronal, que dá lugar a un cambio do comportamento de maneira brusca e involuntaria. Pode manifestarse cunha clínica diferente, como alteración do nivel de consciencia ou manifestacións sensitivas ou motoras. É unha das emerxencias neurolóxicas máis frecuentes. O seu manexo céntrase na identificación do episodio e da causa subxacente. É necesario que a atención sexa precoz e eficiente, xa que a súa duración relaciónase claramente co prognóstico.
Este procedemento establece o modo de actuar que debe seguir o persoal de atención primaria ante un paciente que presenta crises convulsivas ou convulsións febrís, para saber valorar a gravidade da situación e tomar as medidas adecuadas: xerar un ambiente seguro no contorno do paciente, proporcionar medidas de soporte vital en caso de necesidade e o control farmacolóxico nas crises non autolimitadas. [ES] La crisis convulsiva es una situación de emergencia en la que se produce una alteración neuronal, que da lugar a un cambio del comportamiento de manera brusca e involuntaria. Puede manifestarse con una clínica diferente, como alteración del nivel de consciencia o manifestaciones sensitivas o motoras. Es una de las emergencias neurológicas más frecuentes. Su manejo se centra en la identificación del episodio y de la causa subyacente. Es necesario que la atención sea precoz y eficiente, ya que su duración se relaciona claramente con el pronóstico.
Este procedimiento establece el modo de actuar que debe seguir el personal de atención primaria ante un paciente que presenta crisis convulsivas o convulsiones febriles, para saber valorar la gravedad de la situación y tomar las medidas adecuadas: generar un ambiente seguro en el contorno del paciente, proporcionar medidas de soporte vital en caso de necesidad y el control farmacológico en las crisis no autolimitadas.